Volleybaltoernooi 2014

5 april 2014 was een mooie dag

Op 5 april 2014 werd het 11e volleybaltoernooi gehouden. 32 teams hebben gestreden voor de eervolle vermelding van toernooi winnaar. Eén kon maar de winnaar zijn: SuperNOVA uit Arnhem.

Wedstrijden

De teams waren onderverdeeld in 8 poules van 4 teams. Na het spelen van de poule wedstrijden konden de beste 16 teams worden geselecteerd, namelijk de 1e en de 2e plaatsen van de poules. Deze 16 streden om de wisselbeker en natuurlijk de eer. De overige teams speelden om de 17e tot 32e plaats, zodat ook zij de hele dag konden sporten.

Tijdens de prijsuitreiking kregen de eerste drie teams een medaille overhandigd en was de wisselbeker voor team SuperNOVA van RPV Arnhem. Gefeliciteerd!

Uitslagen

De uitslagen van de poulewedstrijden vind je hier.

De uitslagen van de afvalrondes en de strijd om de wisselbeker en de uiteindelijke plaatsing van alle 32 teams staan hier

Foto’s toernooi 2014

De foto's staan in het foto album. Hier kun je de foto’s bekijken en downloaden.

Iedereen weer heel erg bedankt voor deze geweldige dag!

Je kunt je nu al inschrijven!

Evenement

Stichting Bechterew in Beweging organiseert diverse beweegevenementen, maar ons belangrijkste en populairste evenement is het internationale Bechterew Volleybaltoernooi met grote deelname uit binnen- en buitenland. Dit toernooi vindt eenmaal per jaar plaats.

Op 8 velden spelen dan zo'n 250 tot 300 Bechterew patiënten volleybal met een lichtere bal en vereenvoudigde spelregels. Het is ieder jaar weer geweldig om te zien hoe leuk de mensen dit toernooi vinden.

09.45 uur:      Ontvangst en gelegenheid tot omkleden

10.30 uur:      Officiële opening door Tom Blom

10.40 uur:      Openingsact

11.10 uur:      Scheidsrechters instructie

11.20 uur:      Gezamenlijke warming-up door Annamarie Thomas

11.45 uur:      Start volleybaltoernooi

17.15 uur:      Einde toernooi

17.30 uur:      Afsluiting en prijsuitreiking

18.00 uur:      Afsluitende borrel met diverse hapjes in restaurant boven de sportzaal

Inschrijven

Het inschrijven voor het toernooi van 5 april 2014 kon tot en met 16 februari. De inschrijving is gesloten.

Na inschrijving voor het toernooi, worden jullie nader geïnformeerd met het definitieve programma en ontvangen jullie tevens een routebeschrijving.

Er zijn 2 inschrijfformulieren beschikbaar:

Inschrijfformulier voor het inschrijven van teams

Inschrijfformulier voor individuele spelers, die aan een team willen worden toegevoegd

Wacht niet te lang met inschrijven want er kunnen maar maximaal 40 teams (met een minimum van 6 en een maximum van 10 deelnemers per team) aan het toernooi deelnemen.

De kosten zijn 10 euro per persoon. Hierbij zijn inbegrepen:

• deelname aan het volleybaltoernooi;
  • 2 consumptiebonnen voor overdag;
  • een heerlijk lunchpakket;
  • deelname aan de afsluiting, inclusief de hapjes en drankjes.

Deelnemersinformatie

Speciale ballen

Er wordt met speciale lichtere volleyballen gespeeld die exclusief voor onze Stichting ontworpen zijn. Deze ballen kunnen besteld worden via onze bestelservice.

Spelschema en scheidsrechtersindeling

Het spelschema is klaar! Download hem hier.

Bij iedere wedstrijd is een scheidsrechter en een hulpscheidsrechter van een ander team aanwezig.
De scheidsrechtersindeling staat ook in het spelschema.

Voor een aangenaam verloop van het toernooi worden de scheidsrechters vriendelijk verzocht om de spelregels van te voren door te nemen en op tijd aanwezig te zijn voor de scheidsrechtersinstructie.

Nog een beroep op de scheidsrechters: zorg er steeds voor tijdig bij het veld aanwezig te zijn, zodat er geen speeltijd verloren gaat.

Aansprakelijkheid

De Stichting Bechterew in Beweging doet zijn uiterste best om het toernooi zo goed mogelijk te organiseren.
Let echter op het volgende:

Deelname aan alle sportieve activiteiten die door de Stichting Bechterew in Beweging worden georganiseerd geschied uit vrije wil en volledig op eigen risico. De Stichting Bechterew in Beweging kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor diefstal van eigendommen of voor letselschade bij ongevallen in welke vorm dan ook.

Schoeisel

Het dragen van schoenen met zwarte zolen of schoenen die ergens anders worden gedragen dan in een sportzaal, is niet toegestaan.

Lunch

Voor alle deelnemers wordt een lunchpakket verzorgd. De standaardpakketjes worden in de verkeersruimte uitgegeven, vegetarische en halal lunchen kan je in de Heksenketel ophalen.

Toeschouwers dienen hiervoor zelf zorg te dragen.

Voorkom blessures!

Door onderstaande aanwijzingen te volgen, kan je de kans op blessures aanzienlijk verminderen:

• Zorg er voor dat je zo fit mogelijk aan de dag begint,
  • Doe mee aan de warming-up,
  • Beweeg enkele minuten voor iedere wedstrijd om je spieren op te warmen,
  • Maak je veters voor iedere wedstrijd goed vast,
  • Doe tussen de wedstrijden een vest of trui aan,
  • Eet 2 uur voor aanvang van de wedstrijden een goede maaltijd en eet voldoende gedurende de gehele dag,
  • Denk er ook aan om voldoende te drinken, veel water of sportdrank.
  • Houd rekening met elkaar, niet iedereen is even soepel J,
  • Gebruik géén alcohol voor of tussen de wedstrijden,
  • Voorkom blessures door net- en voetfouten. Door de handen en voeten op de eigen speelhelft te houden, voorkom je contact met de tegenstander.

Heb je een blessure? Meld je bij de EHBO! Zij sturen je indien nodig naar de fysiotherapeut of sportmasseur.

Reglement of Spelregels

Klik hier voor het downloaden van de aangepaste volleybalspelregels voor Bechterew oefengroepen en toernooien in  PDF formaat.

Bereikbaarheid

Adres:
Galgenwaard
Herculesplein 341
3584 AA Utrecht

Vanuit richting Den Haag/Rotterdam
U volgt de A12 richting Utrecht. Vervolgens volgt u de borden Arnhem / Ring Jaarbeurs Utrecht (afrit 16 t/m 18). Dan neemt u de afslag Lunetten-Houten (afrit 18). Op de rotonde richting Lunetten, u rijdt nu op de Waterlinieweg.

Vanuit richting Amsterdam/'s Hertogenbosch
U volgt de A2 tot knooppunt Oudenrijn. Vervolgens volgt u de borden A12 - richting Arnhem / Ring Zuid. Dan neemt u de afslag Lunetten-Houten
(afrit 18). Op de rotonde richting Lunetten, u rijdt nu op de Waterlinieweg.

Vanuit richting Arnhem
Bij knooppunt Lunetten richting Utrecht/Nieuwegein aanhouden. Vervolgens richting Utrecht-Oost/Rijnsweerd/Lunetten volgen. Bij de rotonde rechtsaf richting Utrecht-Oost/Galgenwaard. De Waterlinieweg volgen.

Vanuit de richting Breda
U volgt de A27 tot knooppunt Lunetten. U neemt afrit Centrum/Jaarbeurs (A12), na de afslag voegt u op de A12 in, hierna neemt u direct de afslag Lunetten/Galgenwaard (afrit 18). Bij de rotonde rechtsaf richting Utrecht-oost/Galgenwaard. De Waterlinieweg volgen. U neemt afrit Stadion (Galgenwaard). Onder aan de afrit rechtsaf.

Vanuit richting Hilversum/Amersfoort
Bij knooppunt Rijnsweerd richting Utrecht-centrum volgen. Bij de verkeerslichten gaat u linksaf richting centrum. Hierna eerste afslag nemen (Galgenwaard), bij verkeerslichten weer linksaf. U rijdt onder een viaduct door, daarna rechtsaf. Het sportcentrum ligt rechtsachter het stadion.

Openbaar vervoer
Vanaf het Utrecht CS is het sportcentrum te bereiken met buslijnen 12, 41 en 43. Kijk voor de zekerheid even op www.9292ov.nl. Als u met uw gezicht naar de hoofdingang staat, loopt u rechts om het stadion heen. U loopt langs de smalle zijde van het stadion en slaat links af. Hier vindt u de ingang van het sportcentrum die u via de trap of lift kunt bereiken.

Parkeren

Q-park heeft de uitgifte van uitrijkaarten gewijzigd. Helaas zijn wij hierdoor genoodzaakt om slechts 2 uitrijkaarten per team tegen een gereduceerd tarief beschikbaar te stellen. Met deze uitrijkaart kan je vlak voor het uitrijden betalen bij de parkeerautomaat in de parkeergarage.
De 2 uitrijkaarten per team kunnen direct bij binnenkomst worden gekocht bij de stand van de Stichting in de verkeersruimte van de sporthal.
De kaarten kosten € 15,- per stuk (langer dan 5 uur parkeren kost normaal het dagtarief van € 20,-).