Fysiotherapie voor mensen met reuma werkt en moet terug in het basispakket 26 juni 2017 Fysiotherapie is onmisbaar voor een grote groep reumapatiƫnten en moet vergoed worden vanuit de basisverzekering. Dat staat in ons Reumanifest dat vele wetenschappers en behandelaren al ondertekenden. De Tweede Kamer besluit binnenkort over de basisverzekering voor 2018. Help ons en onderteken ook het Reumanifest!

Reumanifest

Veel mensen met reuma zijn beperkt in hun dagelijkse functioneren. Om zelfstandig aan het werk te blijven en mee te draaien in hun gezin hebben nu ongeveer 700.000 reumapatiënten fysiotherapie; sommigen vaak en anderen incidenteel. Voor al deze mensen kan fysiotherapie het verschil betekenen tussen werken en waardigheid of thuis zitten, thuiszorg en zelfs ziekenhuisopname.

Het positieve effect van fysiotherapie wordt wereldwijd door de medische praktijk erkend. Dat fysiotherapie voor reumatische aandoeningen, op een enkele uitzondering na, niet meer wordt vergoed uit het basispakket is dan ook onbegrijpelijk. Fysiotherapie is essentieel voor mensen met reuma, het werkt en bespaart zorgkosten.

Lees verder op website van het Reumafonds