Vragenlijst bereikbaar maken fysiotherapie 28 mei 2017 Het Reumafonds zet zich al jaren in om fysiotherapie weer vanuit de basisverzekering vergoed te krijgen. Hierbij hebben we de hulp nodig van veel mensen met reuma, waaronder jullie en jullie achterban. Wij willen graag weten wat jullie ervaringen met fysiotherapie zijn en wat fysiotherapie voor jullie betekent. Daarvoor zijn we een onderzoek (peiling) in de vorm van een vragenlijst gestart.

Waarom deze vragenlijst?

Begin maart heeft het Zorginstituut Nederland (ZiN) een advies uitgebracht over de vergoeding van fysiotherapie voor mensen met reuma vanuit de basisverzekering. Zij gaven het advies om 12 behandelingen oefentherapie op te nemen voor mensen met heup- en knieartrose en geen vergoeding voor mensen met reumatoïde artritis (RA) en spondyloartritis (SpA).

Het Reumafonds is erg teleurgesteld in dit advies en vindt dat fysiotherapie weer terug moet in het basispakket voor alle mensen met reuma die dat nodig hebben. Om duidelijk te maken hoe belangrijk fysiotherapie is voor mensen met reuma doen we deze peiling.

Wij stellen het zeer op prijs als jullie de vragenlijst willen invullen en ook onder jullie achterban willen verspreiden. Bij deze de link naar de vragenlijst: https://www1.surveys.gfk.com/wix/p22490149.aspx

Alvast hartelijk dank!